Ett medlemskap som gör skillnad

Destination Kalmar AB har ända sedan 2005 ett samarbete med näringslivet. Idag sker samarbetet via nätverket Partnership by Kalmar, som består av många stolta företagsmedlemmar som satsar tillsammans. Tillsammans får våra medlemmar också ta del av resultatet i form av nya affärsmöjligheter, högre trivsel, bättre välfärd, fler kunder och en tryggare framtid.

Via Partnership by Kalmar bidrar regionens näringsliv med flera miljoner kronor, som går till att utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar. Genom åren har vi sett ett gott resultat av vårt gemensamma engagemang: Kalmar syns, besöksnäringen utvecklas och vi har utvecklat ett både starkt och brett evenemangsutbud.

Den ekonomiska satsning som nätverket Partnership by Kalmar genererar används i linje med Destination Kalmars verksamhetsmål. Vi arbetar för att Kalmar ska vara en av Nordens mest hållbara och attraktiva platser att uppleva, för såväl besökare som invånare. Flera av de projekt vi arbetar med involverar även andra delar av Kalmarsundsregionen.

6 milstolpar

  • 2005 Destination Kalmar inleder ett samarbete med näringslivet.
  • 2008 Krusenstiernska teatern etablerar sig – och inspirerar fler att satsa.2011 Idékatalogen tas fram och de första projekten förverkligas.
  • 2012 Satsningen på idrottsturism börjar – med bland annat Ironman Kalmar och UEFA Women’s Euro 2013.
  • 2021 Destination Kalmar startar Kalmar Convention Bureau för att utveckla Kalmar som mötesdestination.
  • 2023 Destinationsstrategi Kalmar antas och tillsammans tar vi nästa steg.

Samverkan är nyckeln

Samverkan har alltid varit ett nyckelord för oss på Destination Kalmar. Och eftersom utvecklingen går så snabbt och omvärlden är så föränderlig blir det allt viktigare att jobba tillsammans. Ju fler vi blir som satsar tillsammans, desto mer kan vi åstadkomma. Vi har därför tagit fram flera olika samarbetspaket, så att ni ska hitta ett som passar just er. Tillsammans kan vi göra skillnad.